گزارش بازی: Hit Z Road

توسط | نوامبر 12, 2016

داستان بازی Hit Z Road در دنیایی میگذره که زامبیها دنیا را اشغال کردن. اول از همه، گرافیک و طراحی بصری بازی عالی و خیلی منحصر به فرده. قصه اینه که یک بچه  در حالی که با خانواده اش در یک کمپ در حال فرار و مخفی شدن از دست زامبی ها هستن، تصمیم میگیره که یک بردگیم طراحی کنه و برای ساخت این بردگیم از هر وسیله ای که دم دستش بیاد استفاده میکنه. حالا این بردگیم در حقیقت بردگیمی است که این بچه ساخته. کارتها و قطعات و حتی جعبه بازی به صورتی طراحی شدن که انگار از چیزهای کهنه دور و بر درست شدن. حتی جعبه بازی هم انگار جعبه یه بازی قدیمی بوده که این بچه با ماژیک تبدیلش کرده به جعبه بردگیم خودش.

 

خود بازی خیلی ساده است. در حقیقت میشه اونو یک بازی خانوادگی با موضوع زامبی دونست. هر بازیکن بازی رو با تعدادی آدمک شروع میکنه که باید بتونه حداقل یک نفر از این آدمکها رو تا آخر بازی حفظ کنه و نجات بده تا شانسی برای بردن بازی داشته باشه. بازی از تعدادی دور تشکیل میشه که در هر دور بازی هر بازیکن دو کارت «ماجرا» رو انتخاب میکنه و باید بتونه با ریختن تاس های مناسب از پس این کارتهای ماجرا بربیاد، وگرنه ممکنه یک یا چند نفر از آدمک‌هاش رو از دست بده. بعضی از کارتهای ماجرا ممکنه سخت تر از بقیه باشن. ابتدای هر دور بازیکن ها در یک حراجی شرکت میکنن و هرکی حاضر بشه از منابعی که در بازی داره بیشتر خرج کنه، قبل از بقیه کارت ماجراش رو انتخاب میکنه. هر بازیکنی که در طول بازی همه آدمکهاش رو از دست بده از بازی حذف میشه. در آخر بازی از بین بازیکنهایی که باقی موندن اونی که امتیاز بیشتری داره برنده است (معمولن با شکست دادن کارتهای ماجرای سخت‎‌تر امتیاز بیشتری به دست میارید).

 

همونطور که گفتم بازی خیلی ساده است و با این حال هیجان انگیزه و مفرحه. اگه با بازی King of Tokyo آشنایی داشته باشین، این بازی به من حس تقریبن مشابهی رو میداد، که البته من شخصن Hit Z Road رو بیشتر دوست داشتم.

2 دیدگاه در “گزارش بازی: Hit Z Road

  1. کامبیز سیروس بخت

    و جالب این که طراح بازی مارتین والاس هستش. اگه نمی دونستم و از من می پرسیدن که طراح بازی کی می تونه باشه؟ والاس آخرین گزینه بود 🙂
    به نظر میاد داره سبک ها و مکانیسم های جدیدی رو امتحان می کنه که قبلا سمتشون نمی رفت.
    ممنون بابت مقاله خوبت

    پاسخ
    1. مسعود نویسنده مطلب

      آره،سیر تحول سبک والاس در طول دوره بردگم طراحی کردنش واقعن جالبه. من مجبورم اعتراف کنم که در مجموع بازیهای جدیدش رو بیشتر دوست دارم. یه تروتمیزی خوبی داره بازیهاش در سالهای اخیر.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *